Conditie opbouwen

Conditie opbouwen …

Veel mensen ervaren de volgende klachten: snel vermoeid, futloos, moe en energiedips. Dit zijn allemaal kenmerken van een inactieve leefstijl en een slechte conditie. Wanneer je gaat trainen, zal je zien dat deze klachten afnemen. Daarnaast is het fijn dat je makkelijk een sprint kan trekken om de trein te halen, of niet hijgend bovenaan de trap komt.

Wij werken graag met High Intensity Interval Trainingen, dit zijn korte trainingen met hoge pieken waardoor je conditie snel zal opbouwen en verbeteren. Ook kickboksen is een ideale manier om dit snel te bereiken.

Conditie opbouwen met duur- of interval trainingen?

Vroeger kregen we vaak te horen dat we lang en veel moesten trainen: hoe verder je kan rennen hoe beter. Maar tegenwoordig zien we uit onderzoeken dat juist High Intensity Interval Training (HITT) net zo effectief is – of misschien wel effectiever – bij de opbouw van conditie dan duursport.

De voordelen van High Intensity Interval Training:

Het zijn korte trainingen van 30 minuten, kost je weinig tijd

Veel korte en hoge pieken (juist pieken zorgen voor een verbetering van de conditie, met duursport heb je deze pieken veel minder).

FITT trainingen zijn snel en afwisselend en daardoor minder saai en makkelijker vol te houden.

Minder belastend voor de gewrichten.

Ook fitter, slanker of sterker worden?

Wat is jullie advies: kracht- of cardiotraining?

Onze voorkeur gaat uit naar een combinatie van kracht- en cardiotraining. In de beginfase zien wij onze klanten graag twee keer per week onder één op één begeleiding. Daarnaast adviseren wij om nog één á twee keer een HIIT zelf te doen. Deze circuits kunnen wij voor je maken, je kan boksen of je kan aan een van de groepslessen meedoen.

Tijdens de krachttraining komt er ook vaak een stukje cardiotraining bij.

Onze fitness trainers

Doe nu onze Fit Scan