Personal Training

Wat is Personal Training?

De naam zegt het eigenlijk al, het is een persoonlijke training, persoonlijk op meerdere manieren. Je traint één op één met een fitness trainer waarbij je de volledige aandacht hebt. Daarnaast is het programma volledig gepersonaliseerd en geschreven op jouw wensen, doelstellingen en behoeften. Door deze manier van trainen, haal je altijd het maximale uit je Personal Training en zoek je altijd het randje op, zonder dat je er te ver overheen gaat. Zo voorkom je blessures omdat er altijd een sportspecialist bij je is die op je let.

Personal Training kan op allerlei manieren worden toegepast. Krachttraining, circuittraining, boksen, looptraining of bootcampen, alles kan!

De voordelen van Personal Training:

Altijd een persoonlijk trainingsschema op maat

Volledige aandacht tijdens de training

Samen gericht kunnen werken naar jouw doel

Voorkomen van blessures

Stok achter de deur

Een voedingsadvies op maat

Altijd toegang tot voedingsadvies

Ook fitter, slanker of sterker worden met Personal Training?

Hoe ziet het Personal Trainingstraject er uit?

We starten altijd met een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek leer je elkaar kennen en kunnen wij bepalen welke personal trainer het beste aansluit bij jouw fitness doelen en persoonlijkheid. Wij vinden het ontzettend belangrijk dat je een trainer hebt die goed bij je past en we besteden hier ook veel tijd aan.

Vervolgens gaan we kijken hoe we naar je doelen toe gaan werken, hoe lang gaat dat duren en wat voor traject daar aan vast zit.

Hierna kunnen we gaan beginnen met de echte trainingsfasen.

Trainingsfase 1
Tijdens de eerste fase van je periodisering zullen er (minimaal 1x per week) individuele Personal Trainingen plaatsvinden. De inhoud van de training is per persoon verschillend, maar altijd werken we aan je:

  • motorische eigenschappen;
  • snelheid en uithoudingsvermogen;
  • kracht;
  • coördinatie en lenigheid.

Het is in de eerste fase belangrijk dat je constant bijgestuurd wordt. Met Personal Training kom je zo snel in balans. Verder in het traject wordt de sportbelasting verantwoord opgevoerd en zul je ook weer merken dat één op één Personal Trainingen cruciaal zijn voor het snel behalen van de gewenste doelstellingen. Onze fitnses trainers zorgen er namelijk altijd voor dat jouw lichaam wordt uitgedaagd en je zo “overload” creëert. Je lichaam gaat zich hierop aanpassen en gaat zo uiteindelijk vooruit.

Voedingadvies

Vanaf de start gaan we ook aan de slag met je voeding. Fitness training en voeding zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en daarom hebben wij ook ons eigen voedingsprogramma geschreven waar wij je bij gaan helpen. Samen staan we sterk!

Trainingsfase 2
Nu zal de focus voornamelijk liggen op vasthouden. Hoewel de eerste fase de langste is, kunnen we eigenlijk wel zeggen dat de tweede traingingsfase misschien nog wel belangrijker is. Want een verandering is snel gemaakt, maar het vasthouden blijkt in de praktijk vaak lastig.

Fase twee is volledig gericht op hoe je je nieuwe resultaten vast kan houden, hoe je voor jezelf steeds weer nieuwe doelen stelt om gemotiveerd te blijven en hoe je je leven gaat inrichten op gebied van sport en voeding.

In de praktijk merken we dat mensen het trainen met een trainer zo ontzettend leuk vinden, dat ze graag een lange periode in fase 2 blijven. Samen kun je immers meer dan alleen en we hebben altijd nieuwe doelen om aan te werken. Dat maakt Persontal Trainingen ook juist zo leuk!

Trainingsfase 3
De laatste fase is de afbouwfase. Je bouwt niet af met je trainingspatroon, maar het kan wel voorkomen dat je afbouwt met het contact met je personal trainer. Van 2 keer, naar 1 keer in de week gaat of dat je aan de slag gaat in een van onze Small Group Trainingen. Dit zijn 1 op 1, 1 op 2 of 1 op 4 groepjes en hebben weer andere voordelen.

In alle fases blijf je contact houden met onze sportdiëtist.

Doe nu onze Fit Scan

Onze personal trainers